Kako delati z otroki z diagnozo ADD/ADHD (primanjkljaj pozornosti z ali brez hiperativnosti)?
Drugi ponedeljek v novembru MZPM Velenje v sodelovanju z LAS Velenje začenja novo sezono predavanj na temo »Otroci so naše največje bogastvo«. Gost novembrskega druženja s starši in strokovnimi delavci bo Viljem Ščuka, zdravnik, ki je svojo strokovno dejavnost usmeril v raziskovanje in razvoj zdravega načina življenja otrok in mladostnikov. Specializiral je v šolski medicini, dispanzerski metodi dela in psihoterapiji. Raziskuje bolezni, ki so posledica neustreznih družbenih odnosov in napačno izbranega življenjskega sloga posameznikov, kar je po njegovem mnenju vzrok za odklone v čustvovanju in vedenju otrok in mladostnikov ter za čedalje pogostejše psihosomatske težave odraslih. Zadnja leta se ukvarja z oblikovanjem osebnosti otrok, mladostnikov in odraslih, z motnjami v komunikaciji, preprečevanju stresa in izgorelosti ter hiperkinetično motnjo oz. z ADHD.
Gost bo predstavil bolezen, ki jo ima v Sloveniji od 8 do 10 % šolskih otrok, njihovo število pa še narašča. Študije dokazujejo, da je motnja pri dečkih navzven bolj opazna kot pri deklicah. Osnovni znaki te motnje so trije: pomanjkljiva pozornost in zbranost ter sanjavost; občasna hitra vzkipljivost ter hiperaktivnost, ki je lahko usmerjena vase. Simptomi ADD/ADHD niso posledica neustrezne vzgoje, čeprav bo popustljiva vzgoja poslabšala stanje. Kje je meja med nevzgojenostjo in vedenjskimi težavami ADHD, kaj pomeni imeti otroka s to diagnozo v družini ali razredu, kaj potrebujejo takšni otroci? Na ta in številna druga vprašanja, povezana s primanjkljajem pozornosti z ali brez hiperaktivnosti, bo odgovarjal gost novembrske šole za starše.